اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. دندان مصنوعی در شرق تهران
دندان مصنوعی شرق تهران

دندان مصنوعی در شرق تهران

فهرست مطالب

هر آنچه باید در دندان مصنوعی در شرق تهران بدانید:

در صورت از دست دادن تعداد زیادی دندان، پروتزهای مصنوعی روشی مؤثر برای بازگرداندن لبخند شما هستند. اگر بیشتر دندان‌های خود را از دست داده‌اید، بدون شک دندان مصنوعی در شرق تهران یک راه مقرون به صرفه برای بازگرداندن لبخند شماست.

آنچه در ادامه متن می‌آید اطلاعاتی در مورد اینکه دندان‌های مصنوعی واقعاً چیست، به چه نوع مراقبتی نیاز دارند و چگونه پروتز می‌تواند سلامت دهان و دندان شما را بهبود بخشد، است. امیدواریم بتوانیم به شما کمک کنیم تا پاسخ تمام سؤالات مربوط به دندان مصنوعی خود را بیابید و در صورت لزوم دریابید که آیا دندان مصنوعی در شرق تهران برای شما مناسب است یا خیر.

چرا باید از دندان مصنوعی در شرق تهران استفاده کرد؟

دندان مصنوعی نه تنها ظاهر لبخندی را که دارای چندین دندان از دست رفته است بهبود می‌بخشد، بلکه ساختار دهان را با حمایت از ساختارهای اطراف گونه‌ها و لب‌ها حفظ می‌کند. دندان مصنوعی همچنین خوردن غذاهایی را که نیاز به جویدن دارند امکان پذیر می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند که رژیم غذایی خود را خوب نگه دارید و از تغذیه مناسب اطمینان حاصل کنید. در نهایت، پروتز یک راه حل مناسب برای جایگزینی دندان‌هایی است که باعث درد جدی و مشکلات بهداشت دهان و دندان می‌شوند، مانند دندان‌هایی که ریشه‌های پوسیده یا آسیب شدید دارند. نصب پروتز به این معنی است که دندان‌های دردسرساز از بین می‌روند و با یک جایگزین قوی و زیبا جایگزین می‌شوند.

دندان مصنوعی چیست؟

دندان مصنوعی چیست؟

این دستگاه‌ها مجموع دندان و لثه‌های مصنوعی هستند که متخصصان به طور خاص برای دهان شما درست می‌کنند تا جایگزین دندان‌های طبیعی از دست رفته شود.

 دو نوع اصلی دندان مصنوعی در شرق تهران وجود دارد:

جزئی و کامل.

دندان مصنوعی جزئی جایگزین مجموعه‌ای از دندان‌های از دست رفته می‌شود، در حالی که پروتز کامل جایگزین تمام دندان‌های شما می‌شود. پروتزها زمانی طبیعی به نظر می‌رسند که آنها را در جای خود قرار دهید.

به طور سنتی، دندان مصنوعی در شرق تهران از پرسلن و پلاستیک تشکیل شده است، اما امروزه رزین نیز رایج‌تر است. در حالی که موادی که برای ساختن دندان‌های مصنوعی در پروتز شما استفاده می‌شود بسیار سخت هستند، اما این مواد در هیچ کجا به اندازه دندان‌های طبیعی شما قوی نیستند. این بدان معناست که شما باید تقریباً هر پنج سال یک بار پروتزهای مصنوعی خود را به دلیل سایش و پارگی ناشی از استفاده روزمره تعویض کنید.

بخش لثه مصنوعی پروتز که به عنوان یک ساختار نگهدارنده عمل می‌کند و دندان‌های مصنوعی را در جای خود نگه می‌دارد، معمولاً از یک پلیمر یا رزین انعطاف پذیر تشکیل شده است. دندان مصنوعی در شرق تهران محکم روی خط لثه واقعی شما قرار می‌گیرد.

چرا پروتزهای مصنوعی را به گزینه‌های دیگر ترجیح می‌دهیم؟

چرا پروتزهای مصنوعی را به گزینه‌های دیگر ترجیح می‌دهیم؟

در صورت از دست دادن بیش از یک دندان، پروتزها نه تنها ظاهر لبخند شما را بهبود می‌بخشند، بلکه از ساختارهای اطراف لب‌ها و گونه‌های شما نیز پشتیبانی می‌کنند. افرادی که چندین دندان از دست داده‌اند، اغلب در خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن دارند مشکل دارند. دندان مصنوعی در شرق تهران به شما کمک می‌کند تا غذا را به صورت عادی و بدون مشکل بخورید. از دست دادن توانایی جویدن می‌تواند منجر به عدم دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز شما شود.

دندان مصنوعی در شرق تهران همچنین یک راه حل عالی برای جایگزینی دندان‌هایی است که باعث درد زیاد و سایر مشکلات سلامتی شما می‌شوند. دندان‌های آسیب دیده را می‌توان کشیده و با دندان مصنوعی جایگزین کرد. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به دو نوع مختلف پروتز می‌پردازیم.

1.      دندان مصنوعی جزئی:

پروتزهای جزئی معمولاً جایگزینی برای سایر روش‌های جایگزینی دندان هستند، اگر دندان‌های طبیعی اطراف شکاف به اندازه کافی قوی نباشند تا به عنوان ساختارهای حمایتی برای پروتزهای دندانی مانند بریج عمل کنند. پروتزهای جزئی نیز در مواقعی که شکاف برای بریج زیاد است، گزینه‌ای است.

2.      دندان مصنوعی کامل:

پروتز کامل به عنوان دندان مصنوعی کامل نیز شناخته می‌شود. هنگامی که تمام دندان‌های طبیعی خود را از دست داده‌اید، پروتز کامل یک گزینه قوی است. مجموعه بالایی و پایینی از طریق مکش روی خط لثه مربوطه در جای خود باقی می‌مانند. یک چسب خوراکی نیز می‌تواند به ایجاد تناسب محکم‌تر کمک کند. هر دو نوع پروتز به راحتی قابل جابه‌جایی هستند.

چه زمانی دندان مصنوعی در شرق تهران یک گزینه است؟

آیا به فکر تهیه دندان مصنوعی در شرق تهران برای پر کردن این شکاف‌های شرم آور در دهان خود افتاده‌اید؟ شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که آیا این گزینه برای ظاهر و سلامتی شما مناسب است یا خیر. خبر خوب این است که این درمان فواید زیادی دارد و می‌تواند به بهبود عزت نفس و رژیم غذایی شما کمک کند.

مواردی که باید در مورد دندان مصنوعی در شرق تهران در حال حاضر بدانید:

دندان‌های مصنوعی در چند سال اخیر به شدت تغییر کرده‌اند. پروتزهای مدرن محکم، انعطاف پذیر و ظاهری بسیار طبیعی دارند. شما به احتمال زیاد حتی نمی‌توانید تشخیص دهید که کسی از آنها استفاده کرده است.

مزایا و معایب دندان مصنوعی:

طیف گسترده‌ای از مزایا و معایب پروتزهای مصنوعی به افراد کمک می‌کند تا با سرمایه گذاری اندکی نسبت به جایگزینی دندان‌های دیگر کمک کنند.

مزایای استفاده از دندان مصنوعی:

مزایای استفاده از دندان مصنوعی:

در زیر برخی از مزایای داشتن دندان مصنوعی در شرق تهران آورده شده است.

1.     تمیز کردن آنها راحت است:

دندان‌های مصنوعی به راحتی تمیز می‌شوند؛ زیرا قابل جابه‌جایی هستند. با کمی تلاش می‌توانید بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید. برای تمیز کردن، به یک پاک کننده دندان مصنوعی یا مسواک نرم نیاز دارید تا از باکتری‌ها و پلاک‌هایی که لثه‌ها را به بیماری منتهی می‌کنند، در امان باشد.

2.     ظاهر لبخند شما را بهبود می خشید:

برخی از دندان‌های از دست رفته درخشان‌ترین لبخند شما را خراب می‌کنند. این پروتزها ظاهر طبیعی دندان‌هایتان را برای شما به ارمغان می‌آورند و می‌توانید بدون هیچ ترس و تردیدی با افراد لبخند بزنید و آزادانه صحبت کنید. نیازی نیست از آنچه دیگران فکر می‌کنند ترس داشته باشید؟ پروتزهای مصنوعی به شما کمک می‌کنند تا زمانی که از ظاهر خود آگاه هستید، اعتماد به نفس لبخند آزادانه را به دست آورید. آنها همچنین برای جلوگیری از افتادگی صورت مفید هستند و فضا را به خوبی پر می‌کنند.

3.     آنها برای دهان شما ساخته شده‌اند:

پس از معاینه، دندانپزشکان شما پروتزهایی را برای دهان شما می‌سازند تا برای شما راحت باشد. این باعث می‌شود که مثل همیشه راحت صحبت کنید و راحت غذا بخورید. برای ایجاد یک ماکت برای دهان شما، دندانپزشک شما دهان شما را از نظر دندان‌های طبیعی معاینه می‌کند. اگر استخوان فک شما با گذشت زمان تغییر کند، دندان مصنوعی دندان مصنوعی دیگری برای دندان‌های طبیعی شما ایجاد می‌کند.

4.     مقرون به صرفه هستند:

جایگزینی دندان مصنوعی نسبت به سایر روش‌ها مانند ایمپلنت و بریج دندان هزینه کمتری دارد.

5.     طبیعی و سبک:

برخی از پروتزهای مدرن مانند همتایان خود نیستند. آنها مواد سبک وزنی هستند که شبیه دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند.

6.     از ویژگی‌های صورت شما پشتیبانی می‌کنند:

پروتزها همچنین از ویژگی‌های صورت شما پشتیبانی می‌کنند. آنها با جلوگیری از، از دست دادن دندان‌ها و افتادگی گونه‌ها به ویژگی‌های صورت شما کمک می‌کنند.

7.     سایر مشکلات دهانی بیشتر را کاهش می‌دهد:

هنگامی که شما فقط یک دندان ندارید، ممکن است دندان‌های دیگر را در معرض خطر بیماری لثه قرار دهید. دندان مصنوعی به شما در کاهش این نوع مشکلات دهان کمک می‌کند.

معایب دندان مصنوعی:

معایب دندان مصنوعی:

در زیر چند مورد از معایب دندان مصنوعی ذکر شده است:

عیب اصلی پروتزها این است که به اندازه ایمپلنت‌های دندان طبیعی به نظر نمی‌رسند. لثه‌های مرتبط با پروتز مصنوعی به نظر می‌رسند، بنابراین به راحتی می‌توان حدس زد که آیا دندان مصنوعی دارید یا خیر.

برخلاف سایر دندان‌های مصنوعی که به طور دائم می‌پوشید، قبل از خواب باید دندان مصنوعی را بردارید. ممکن است در هنگام خواب لیز بخورند یا بیفتند و اگر حتی اندکی فشار بیاورید می‌توانند باعث آسیب به زبان یا لثه شوند.

آنها می‌توانند در حین غذا خوردن بیفتند یا از بین بروند. گاهی اوقات هنگام غذا خوردن در جمع خجالت آور است.

 از آنجایی که پروتز ممکن است نیاز به کشیدن یک یا چند دندان داشته باشد، هنگام استفاده از دندان مصنوعی برای اولین بار می‌توانید عوارض جانبی را تجربه کنید. در طی یک دوره زمانی، به دلیل ساییدگی طبیعی، پروتز دندان شما نیاز به روکش، ترمیم یا تغییر پایه دارد.

  • درد هنگام خوردن غذا
  • اتصال ناخوشایند
  • لق شدن دندان‌ها
  • خونریزی لثه
  • لثه‌های متورم
  • زخم‌های دهان
  • درد دندان و لثه
  • آبسه
  • بوی بد دهان

اگر هر یک از این عوارض را تجربه کردید، بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

نتیجه:

معایب به ندرت اتفاق می‌افتد، بنابراین پروتز یک سرمایه گذاری مطمئن برای تمام عمر است. با تمیز کردن مناسب و رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توانید دوام آنها را افزایش دهید. بهتر است به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید تا با برداشتن دندان مصنوعی، لثه‌های خود را تمیز کنید. اگر میکروب‌ها در آنجا جمع شوند، منجر به بیماری‌های عفونی جدی حفره دهان می‌شود.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید